Marketingplanning | combipakket

Voorzijde
Achterzijde
47,50
Leverbaar vanaf 30 juli
Met 5% studentenkorting
voor 45,13 i
+
Bestel
ISBN: 9789037269345
Uitgever: Boom Beroepsonderwijs
Verschijningsvorm: Paperback
Druk: 1
Pagina's: 229
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2025
NUR: Educatieve uitgaven algemeen

In dit boek maak je kennis met alle aspecten van de planning in de wereld van de marketing.

Je maakt een start met de planningscyclus en leert interne analyses maken over de eigen organisatie, het aanbod en de distributie. Ook ga je aan de slag met externe analyses van het afnemersgedrag, de marktsegmentatie en de markt en concurrentie.

Je leert over de macro-omgeving en het maken van een SWOT-analyse en je gaat werken met verschillende marktstrategieën.

Er wordt uitgelegd hoe prijsbeleid, productbeleid, communicatiebeleid en distributiebeleid werken. Je leert marketingplannen en verkoopplannen maken en deze ook controleren en evalueren.

Marketingplanning is – samen met Basisboek Marketing – afgestemd op het examen Marketing en bereidt voor op de praktijkexamens van Stichting Praktijkleren.

Knowhow | Marketing

Vakkennis, vaardigheden en kunnen werken met tools is essentieel voor iedereen die aan de slag wil als Marketing & Communication specialist. De leermiddelen van Knowhow | Marketing zorgen voor de juiste vakkennis, het kunnen toepassen van deze kennis en het kunnen werken met tools. Knowhow | Marketing bereidt voor op de examens van Stichting Praktijkleren.

Maak samen werk van onderwijs

Boom mbo wil jongeren helpen zich te ontwikkelen tot echte vakmensen. Wij zijn er voor de doeners en de makers. Om samen werk te maken van onderwijs verbinden wij docenten, studenten en het bedrijfsleven met elkaar. Zo zorgen we ervoor dat jongeren het beste uit zichzelf halen. Met inspirerend lesmateriaal voor een wereld die continu verandert. Dat maakt ons trots!